czwartek, 7 lipca 2011

wrabianie kieszeni do dzianiny bez szycia

Nie wiem czy ta metoda ma jakąś nazwę, ja robię wszystko na oko i kombinuję po swojemu ;) Czasem może nam się przytrafić, że stwierdzamy nagle, że nasz skończony, gotowy już sweter, mógłby mieć kieszenie. Możemy oczywiście wydziergać je oddzielnie i "po bożemu" przyszyć, ale możemy też wykombinować coś bez szycia, tak jak ja przy ostatnim sweterku. 
Ostrzegam od razu, że tutorial dla upartych z wyobraźnią, bo jestem leworęczna i robię wszystko odwrotnie ;) Przy okazji możecie zobaczyć, jak leworęczna dziewiarka musi się namęczyć, żeby zrozumieć z tutoriala jak coś zrobić ;)


1. Nabieramy z gotowej dzianiny oczka-liczba zależna od szerokości, jaką chcemy otrzymać. 



2. Doczepiamy nitkę i przerabiamy powstałe oczka-u mnie przerobione oczka niebieskie.


3. Kieszeń, która tu jest pokazana, będzie skośna i otwarta z jednej strony. Aby z drugiej zamknąć na początku rzędu oczek prawych lub na końcu oczek lewych dobieram jedno oczko z dzianiny (różowe) i przerabiam z oczkiem kieszeni (niebieskie). Ze strony, z której chcę mieć skos, zamykam po jednym oczku w co drugim rzędzie.



tak to wygląda od środka:



4. Gdy dochodzę do momentu, w którym kieszeń ma już pożądaną przeze mnie wysokość nabieram znowu na drut oczka z dzianiny-dokładnie tyle, ile zostało mi na drucie oczek "kieszeniowych" i przerabiam razem po jednym oczku z obu drutów i zamykam je metodą 3 needle bind off.




I oto gotowa kieszeń:



Wiem, że może napisałam to dość chaotycznie no i obrazki mało pomagają, ale może ktoś ma dość samozaparcia żeby to rozszyfrować i może komuś się przyda ;)







5 komentarzy:

  1. Wszystko rozumiem, choć jestem praworęczna i na dodatek mało uparta ;D Fajny, pomysłowy sposób. Też Ci ekspresem poszło, dobra robota!

    OdpowiedzUsuń
  2. namówiłaś mnie ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny i ciekawy blog:)
    Pozdrawiamy i zapraszamy do nas:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, podoba mi się! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń